niskowęglowodanowa zupa curry z kurczakiem

Niskowęglowodanowa zupa curry z kurczakiem

Jak rozgrzać się w pochmurny dzień? Niskowęglowodanowa zupa curry z kurczakiem stanowi właściwą odpowiedź.

Curry to mieszanka kilku przypraw o niezwykłych właściwościach. Czytaj dalej

sernik low carb ketogeniczny

Sernik low carb – ketogeniczny

Nikt nie mówił, że na diecie ketogenicznej nie można zaszaleć i zjeść sernika. Ważne jest to, aby był to sernik low carb, czyli niskowęglowodanowy. To pierwsze. Drugie i najważniejsze – nie jemy całej blachy na raz 😉 Trzeba sobie dozować przyjemności.

Nie jestem, niestety, wirtuozem sernikowym i nie pamiętam zbyt dobrze kiedy ostatnio piekłam sernik. Dlatego było to dla mnie wielkie wyzwanie. Jak poszło? Cóż… Gdyby nie poszło, nie byłoby tego wpisu ;). Czytaj dalej

dieta ketogeniczna - sałatka wiejska low carb

Sałatka wiejska low carb

Lubicie swojskie klimaty? Jeśli tak, to sałatka wiejska low carb przypadnie Wam do gustu. Po pierwsze dlatego, że jest mega prosta. Po drugie, dlatego że robi się ją ekspresowo. A po trzecie, dlatego że w swojej prostocie jest bardzo smaczna i sycąca.

Podstawą w diecie ketogenicznej zwykle są Czytaj dalej

makaron z cukinii

Makaron z cukinii z zielonym pesto

Dzisiaj obiecany makaron z cukinii w akompaniamencie zielonego pesto i sera cheddar. Bardzo szybka potrawa i naprawdę smaczna. Początkowo obawiałam się, czy cukinia nie rozpadnie się podczas przyrządzania i nie zrobi się z niej zielona papka. Na szczęście w takiej postaci świetnie zachowuje kształt i można z niej wyczarować długi makaron.

Sposób jest prosty – do przygotowania makaronu z cukinii potrzebne nam będą dwa narzędzia. Czytaj dalej

sałatka z serem pleśniowym

Sałatka z serem pleśniowym

Dieta ketogeniczna to również warzywa o niskiej zawartości węglowodanów. Do organizmu trzeba przecież dostarczyć trochę witaminek. Warzywa o niskiej zawartości węglowodanów to głównie warzywa zielone – sałata, szpinak, brokuły, kapusta pekińska… Dlatego kolejna propozycja to sałatka z serem pleśniowym. Użyłam do tego dania sera z niebieską pleśnią, a jego wyrazisty smak złagodziłam smażonymi na maśle boczniakami. Z boczniakami nie ma co przesadzać, bo w 100 g mamy prawie 4 g węglowodanów netto, więc należy je potraktować jako dodatek a nie główny składnik. Czytaj dalej