faszerowany bakłażan low carb

Faszerowany bakłażan low carb

Trochę zabawna, ale prawidłowa nazwa tego warzywa to psianka podłużna. Znana jednak bardziej pod nazwą oberżyna albo bakłażan. Psianka ma niewiele kalorii sama w sobie, jednak odpowiednio przygotowana zmieni się w pyszne keto danie. Bakłażan, znajduje się na liście warzyw niskowęglowodanowych, a prawie połowę węglowodanów stanowi błonnik, dlatego zapraszam na faszerowany bakłażan low carb :).

Niezdecydowani i niepewni smaku powinni wiedzieć, że z bakłażana łatwo pozbyć się goryczki – wystarczy natrzeć solą środek i odstawić na pół godziny, a następnie wytrzeć powstały sok. Ponadto warzywo to ma wiele zdrowotnych właściwości, między innymi obniża poziom cholesterolu, wpływa dobroczynnie na przemianę materii, gdzieś tam pojawiają się głosy o działaniu przeciwnowotworowym, a na południu Europy uważany jest za afrodyzjak (pewnie stąd kolejna nazwa „gruszka miłosna”).

Mam nadzieję, że nie muszę już nikogo przekonywać do spróbowania bakłażana.

 

Faszerowany bakłażan low carb – składniki:

  • 1 średni bakłażan (po wydrążeniu około 200 g)
  • 100 g boczku wędzonego
  • 100 g mielonego mięsa wołowego
  • 20 g sera feta, sera typu bałkańskiego lub greckiego o (do 1,5 g węglowodanów)
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 50 g sera tartego mozzarella (u mnie 0,5 g węgli na 100 g)
  • sól i pieprz do smaku

 

Faszerowany bakłażan low carb – wykonanie:

  • Bakłażana myjemy, osuszamy i przecinamy na dwie połowy wzdłuż. Wydrążamy środek. Posypujemy solą i odstawiamy na 30 minut.
  • Po tym czasie wycieramy ręcznikiem papierowym powstały sok. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy bakłażana przez 20 minut na blaszce/kratce wyłożonej papierem.
  • W tym czasie przygotowujemy farsz: rozgrzewamy patelnię z łyżką oleju kokosowego, wkładamy mięso i pokrojony w kosteczkę boczek. Smażymy aż całość będzie ładnie zarumieniona. Doprawiamy solą i pieprzem.
  • Wyjmujemy bakłażana z piekarnika, wszystko chwilę studzimy, przekładamy go do wysmarowanego tłuszczem naczynia lub na blaszkę i papier do pieczenia.
  • Następnie nakładamy, do upieczonych połówek, mięso z patelni (razem z tłuszczem). Jeśli będzie się Wam wydawać, że farszu jest za dużo, nic nie szkodzi – układamy go z „górką”.
  • Ser feta lub inny słony ser typu greckiego lub bałkański kruszymy i posypujemy wcześniej nałożony farsz.
  • Na wierzch sypiemy tartą mozzarellę. Całość zapiekamy przez 10-15 minut (aż ser się zarumieni) w tej samej temperaturze.
  • Zjadamy aż na talerzu zostanie sam ogonek.

 

 


faszerowany bakłażan low carb

Faszerowany bakłażan low carb  – BTW :

Kcal: 853 Białko: 49 g Tłuszcz: 70 g Węglowodany: 14 g Błonnik: 6 g Węglowodany netto: 8 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.