golonka idealna - dieta ketogeniczna

Golonka idealna

101 wpis musi dotyczyć przepisu na idealny keto – obiad. A dla mnie idealnym obiadem jest tradycyjna, tłuściutka golonka, taka z wypieczoną, chrupiącą skórką… Golonka idealna!

Kiedyś nie mogłam nawet patrzeć na golonkę, a myśl o włochatej skórze spędzała mi sen z powiek. Ale odkąd jem ją zrobioną według poniższego przepisu to cieszę się jak dziecko, że pojawia się na stole ;).

 

Golonka idealna – składniki:

  • golonki wieprzowe
  • woda
  • sól
  • liść laurowy, kilka ziaren ziela angielskiego i pieprzu ziarnistego
  • gotowa mieszanka przypraw (bez cukru) do golonki lub:
  • sól, pieprz, papryka słodka, papryka ostra, czosnek, chili, rozmaryn, kolendra

 

Golonka idealna – wykonanie:

  • Z golonki pozbywamy się włosia, myjemy i wkładamy do garnka z wodą. Dodajemy listek laurowy, ziele angielskie oraz pieprz w ziarnach. Wodę solimy.
  • Gotujemy do miękkości na niezbyt dużym ogniu.
  • Po ugotowaniu wyjmujemy i studzimy.
  • Wystudzoną golonkę nacieramy grubo przyprawami. Delikatnie solimy po wierzchu (wcześniej soliliśmy wodę w której golonka się gotowała).
  • Wkładamy do naczynia żaroodpornego i podlewamy odrobiną wody z gotowania golonki.
  • Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i pieczemy, aż będzie miała piękny złoty kolor i chrupiącą skórkę.

 

Golonka świetnie pasuje do duszonej, kiszonej kapusty, podlanej powstałym w czasie pieczenia sosem :).

Na wywarze z gotowania golonki można zrobić jakąś tłustą keto zupę.

 


golonka idealna - dieta ketogeniczna

Golonka idealna BTW (uśrednione na 100 g):
100 g: Kcal: 295 Białko: 19 g Tłuszcz: 25 g Węglowodany: 0 g Węglowodany netto: 0 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.