Kawa na diecie ketogenicznej

Kawa na diecie ketogenicznej

Owszem. Można, bo dlaczego odbierać sobie przyjemność jej wypicia? Kawa na diecie ketogenicznej jest dozwolona, ale żeby była „prawdziwie keto” trzeba ją tylko odrobinę podrasować. Rezygnujemy z mleka krowiego to jedno – mleko krowie zastępujemy mlekiem lub napojem migdałowym, sojowym (doskonale się pieni), kokosowym… Wiem, że niektórzy na samą myśl o niesłodzonym mleku innym niż krowie mają drgawki, ale nie jest tak źle. Do kawy się nadaje :).

Drugie – piejmy kawę, taką prawdziwą. A jeśli już decydujemy się na kawę rozpuszczalną, warto zerknąć na etykietę lub do Internetu i sprawdzić czy producent nie przemycił w niej niechcianych węglowodanów.

Kiedyś skusiłam się na taką kawę i po fakcie zobaczyłam, że ma prawie 10 g węglowodanów na szklankę gotowego napoju a w tym niewiele błonnika. W moim przypadku to praktycznie 1/3 dawki węgli jaką przyjmuję w ciągu dnia.

A jak naszą kawę podrasować? Propozycja poniżej:

Kawa na diecie ketogenicznej – składniki:

  • 100 ml napoju/mleka sojowego
  • 0,5 szklanki ulubionej kawy (napar)
  • 1 łyżeczka masła lub oleju kokosowego
  • pół kostki czekolady 90% kakao

Kawa na diecie ketogenicznej – wykonanie:

  • Napój sojowy podgrzewamy, następnie spieniamy trzepaczką do jajek lub specjalnym urządzeniem. Wlewamy do wysokiej szklanki.
  • Zaparzamy kawę (przygotowujemy napar – pozbywamy się z niej fusów), jeśli słodzimy to Stevią lub innym słodzikiem (0 węglowodanów) i wlewamy powoli do spienionego mleka sojowego.
  • Dodajemy łyżeczkę masła lub oleju kokosowego.
  • Wierzch posypujemy startą gorzką czekoladą.
  • Voila!

 


Kawa na diecie ketogenicznej

 

Kawa na diecie ketogenicznej – BTW :

Szklanka – Białko: 2 g Tłuszcz: 7 g Węglowodany netto: 2 g

 

Obserwuj na Bloglovin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.