keto burger w kapeluszu - dieta ketogeniczna

Keto burger w kapeluszu – najlepszy

Mam dla Was danie, jak dla drwala 😉 Keto burger w kapeluszu to inspiracja z Warszawskiej restauracji i chociaż mięso inne (oryginalnie było to siekane mięso z dodatkiem chorizo), to w smaku genialny. A skąd ten kapelusz? A no stąd, że to nie jest tylko kula z mięsa, bo żeby nam się pięknie zsynchronizowały smaki, a podniebienie weszło w stan rozkoszy na wierzchu coś na niej posadziłam. Dosłownie i w przenośni :).

 

I chociaż obiad ten robiłam dla 7 osób (!), to tu podam składniki na jednego burgera.

Keto burger w kapeluszu – składniki:

  • 200 g mielonego mięsa wołowego (najlepsze byłoby drobno siekane)
  • 1 jajko
  • dwa plastry boczku parzonego (ok. 20 g)
  • nieduża garść szpinaku (ok. 20 g)
  • przyprawy do smaku: sól, pieprz, słodka (najlepiej wędzona) i ostra papryka, czosnek granulowany, kolendra, szczypta oregano
  • 1 łyżka natki pietruszki (5 g)
  • olej kokosowy do smażenia
  • opcjonalnie ulubione kiełki

Keto burger w kapeluszu – wykonanie:

  • Mięso mielone doprawiamy do smaku przyprawami, powinno być lekko pikantne. Dodajemy natkę pietruszki i całość dobrze ugniatamy, aby mięso ładnie się kleiło do siebie. Formujemy dosyć dużą kulę i lekko ją spłaszczamy.
  • Przygotowujemy szpinak. Zagotowujemy wodę, szpinak przekładamy na sitko, wstawiamy je do miski i przelewamy całość wrzątkiem. Trzymamy w wodzie około 30 sekund, następnie wyciągamy i przelewamy zimną wodą (niekoniecznie) Odstawiamy na bok.
  • Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy, wkładamy mięso i smażymy z dwóch stron. Czas zależy od tego czy lubicie mocno wysmażone czy nie. Ja lubię wysmażone, dlatego patyczkiem nakłuwam środek burgera i sprawdzam co z niego wypływa, jeśli mocno czerwony płyn, to smażę dalej.
  • Pod koniec smażenia burgera na tą samą patelnię kładziemy plastry boczku.
  • Na drugiej patelni rozgrzewamy olej i przygotowujemy sadzone jajko (takie prawdziwe z płynnym żółtkiem).
  • Zdejmujemy burgera na talerz, układamy na nim blanszowany szpinak, następnie delikatnie zsuwamy na niego jajko sadzone. Na jajko kładziemy bekon. Całość możemy posypać kiełkami.
  • Podajemy od razu po przygotowaniu.

Bardzo dobrze smakuje z dodatkiem samodzielnie zrobionego sosu czosnkowego.


keto burger w kapeluszu - dieta ketogeniczna

Keto burger w kapeluszu – BTW :

Kcal: 775 Białko: 43 g Tłuszcz: 25 g Węglowodany: 1,7 g Błonnik: 0,65 g Węglowodany netto: 1,05

One thought on “Keto burger w kapeluszu – najlepszy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.