keto koktajl z chia i truskawkami

Keto koktajl z chia i truskawkami

Keto koktajl z chia i truskawkami na bazie mleka kokosowego to jedna z przyjemniejszych form śniadań, albo deserów – zależy jaki mam dzień ;). Bardzo pożywny, niezwykle „zapychający”, lekko słodki, gęsty keto deser prosto z lodówki. Wiem, że część z Was zajada się szałwią hiszpańską regularnie, ale Ci, którzy jeszcze nie mieli okazji spróbować powinni się w nią koniecznie zaopatrzyć i poznać jej właściwości.

Prócz błonnika, którego nasiona chia są pełne, mamy jeszcze witaminy z grupy B, wapń, fosfor, cynk, potas, żelazo, selen i magnez. Warto podkreślić, że szałwia hiszpańska to bogate źródło kwasów Omega-3 (ponad 60%) oraz antyoksydantów.

Namoczone, zwiększają kilkukrotnie swoją objętość i tworzą, podobnie jak siemię lniane, coś w rodzaju żelu.

Ale chia to nie tylko koktajle, nasiona można jeść „na surowo”, tj. bez namaczania, jako dodatek do sałatek czy innych potraw, można zrobić z nich „owsiankę”, zmielonymi zagęszczać sosy czy zupy. Postaram się przygotować dla Was kilka przepisów z ich udziałem :).

 

Szałwia hiszpańska to aż 42 g węglowodanów w 100 g, ale – uwaga – aż 34 g błonnika! My nie będziemy jeść 100 g, bo chyba byśmy spęcznieli razem z nasionami ;).

Keto koktajl z chia i truskawkami – składniki:

  • 20 g nasion szałwii hiszpańskiej
  • 1/2 szklanki (ok. 115 g) mleka kokosowego (tu 2,5 g węglowodanów)
  • 2 truskawki (ok. 30 g) świeże lub mrożone
  • 2 łyżki erytrytolu

 

Keto koktajl z chia i truskawkami – wykonanie:

  • Mleko kokosowe wlewamy do szklanki i słodzimy je erytrytolem.
  • Następnie wsypujemy nasiona chia i dokładnie mieszamy.
  • Wstawiamy na min. godzinę do lodówki (można też przygotować wieczorem, na następny dzień).
  • Po wyjęciu z lodówki dodajemy pokrojone w kawałki lub zmiksowane truskawki (polecam pierwszą wersję).
  • Zajadamy :).

 

Ilość węglowodanów można zmniejszyć używając mleka o niższej zawartości węgli (niestety nie miałam już mojego ulubionego w domu).

Ostatnio wyparzyłam w sklepie internetowym mleczko, które – jak podaje sklep za producentem – nie ma węglowodanów. Przy kolejnych zakupach sprawdzę, czy to prawda…

 


keto koktajl z chia i truskawkami

Keto koktajl z chia i truskawkami – BTW :

Kcal: 310 Białko: 5 g Tłuszcz: 27 g Węglowodany: 13 g Błonnik: 7 g Węglowodany netto: 5

13 thoughts on “Keto koktajl z chia i truskawkami

  1. Zuza napisał(a):

    Kupiłam nasiona chia firmly sante I jest tam zapisana ilość węgli ròwna 0,7g/100g czy jest to możliwe? :/

  2. Ania napisał(a):

    Tamto mleko jak się okazało nie do końca było mlekiem, tzn. zawartość mleczka kokosowego stanowiła 60-70%. Zostałam przy zapuszkowanym z firmy Suree – ma około 2 g weglowodanów 🙂

  3. Gabriela napisał(a):

    Aniu czy zweryfikowałaś może już to mleczko co ma niby 0 węglowodanów? A jeśli nie to czy kupujesz jakieś konkretne kokosowe ?

  4. Ania napisał(a):

    Kiedyś próbowałam robić takie pałeczki do maczania w sosie, niestety nie wyszły. Ale będę jeszcze próbować i jak coś zrobię to z pewnością wrzucę na stronę.
    Gdzieś w moim keto zeszycie mam też zapisany przepis na krakersy, ale muszę się najpierw zatowarować, bo wyszły mi już mąki 😉
    Jak mam ciśnienie na słoną przekąskę to kupuje migdały solone (najczęściej w Lidlu na wagę, czasami gdzieś na bazarku się pojawiają takie do łuskania). Sprawdzają się 🙂
    Dzisiaj będę robić frytki z cukinii, więc pewnie za kilka dni pojawi się tu przepis i wrażenia 🙂

  5. Ola napisał(a):

    Pomogłaś bardzo, dziękuję 🙂

    A tak przy okazji, masz może jakiś przepis na słone przekąski, ala chipsy czy popcorn z czegoś keto? 🙂

  6. Ania napisał(a):

    Erytrytol zbudowany jest z polioli, czyli alkoholi cukrowych. I tu tez zależy od producenta – raz wpisują, że ma węgle a raz jest podane 0. Generalnie większość słodzików zbudowanych z alkoholi cukrowych nie podnosi poziomu cukru we krwi lub robi to w sposób nieznaczny. Ich indeks glikemiczny jest niewysoki.
    Erytrytol ma 0 indeks glikemiczny i wydalany jest z organizmu. Oczywiście nie należy przesadzać z ilością, bo można mieć do czynienia z efektem przeczyszczenia (że tak zrymuję).
    Ja używam w zasadzie tylko tego słodzika, czasami stewii w kryształkach, która jest bardziej dostępna w sklepach stacjonarnych, ale i dużo droższa. Co ciekawe stewia ta, a w zasadzie glikozydy stewiolowe, których nośnikiem jest właśnie erytrytol na opakowaniu ma podane: 0 węglowodanów 😉
    Mam nadzieję, że trochę pomogłam.
    Pozdrawiam 🙂

  7. Ola napisał(a):

    Dziekuje Aniu. Troche jest to pokrecone, ale mam nadzieje, ze sie w tym odnajde .
    Mam tez pytanie co do slodzikow – kupilam erytrytol (mam nadzieje, ze napisalam to bezblednie) i jest na nim napisane, ze ma 99g wegli, ale nie z cukrow tylko z alkoholi wielowodorotlenowych. Jak to w koncu jest?

  8. Ania napisał(a):

    Z etykietami jest problematycznie, bo producenci różnie opisują produkty. Czasami błonnik jest już ujęty w węglowodanach a czasami nie (np. podane są węglowodany i informacja „w tym cukry, w tym błonnik – wtedy jest jasne, że odejmujemy błonnik). Jak nie jestem pewna, to wpisuję po prostu w google produkt i węglowodany i szukam :). Wujek google oddaje mi często po prawej stronie taką fajną tabelkę, w której jest podana ogólna ilość węglowodanów, dalej cukry i błonnik, które się na te węglowodany składają. Wtedy wiem ile mam odjąć.
    W przypadku nasion chia w 42 g węglowodanów masz zawarte już 34 g błonnika, więc Twoje węgle netto to 8 g na 100 g produktu :).
    Przygotowuję już od jakiegoś czasu taką ogólną tabelę produktów wraz z informacją o węglach i błonniku, tylko termin zakończenia ciągle mi się przesuwa ;). Postaram się ją niedługo wrzucić na stronę. Mam nadzieję, że to odrobinę ułatwi sprawę 🙂

  9. Ola napisał(a):

    Witam! Jak to jest w koncu z tym blonnikiem? Jesli chia maja 42g wegli ale 34g blonnika to znaczy, ze odejmujemy blonnik od wegli? Czuje sie dosc zagubiona, jak tu czytac etykiety? 🙂

  10. Ania napisał(a):

    @Ola, nie jestem biegła w diecie Atkinsa. Jeśli chodzi o keto, to staramy się nie jeść białek więcej niż tłuszczy (low carb może). Ten chlebek ma przewagę białek – to raz, dwa zawiera zboża, które na keto całkowicie wykluczamy z diety. Węglowodany na diecie ketogenicznej pochodzą z jajek, zielonych (głównie) warzyw, produktów nabiałowych (ser biały tłusty, serek cream cheese, mascarpone, śmietana), orzechów, ziaren, nasion, awokado, czy niskowęglowodanowych owoców jagodowych (maliny, truskawki, jagody) :).
    Jeżeli założenia diety Atkinsa są różne od założeń diety ketogenicznej to myślę, że możesz go jeść (o ile jesteś pewna, że nie ma tam jakichś ukrytych świństw).
    Gdzieś w sklepach internetowych mignęły mi kiedyś polecane na Twojej diecie mieszanki do wypieku chleba, więc pewnie Ci, którzy nie mają czasu ich używają. Inaczej nie byłyby sprzedawane ;).
    Ja jednak wolę zrobić coś sama i mieć pewność co to zawartości i wartości odżywczych.
    Pozdrawiam ciepło!

  11. Ola napisał(a):

    Witam. Bardzo podoba mi sie Twoj blog i przepisy. Zaczelam od niedawna atkinsa i interesuja mnie teraz takie keto tematy:) mam tylko pytanie – co sądzisz o chlebie pro body? Jadlam go jakis czas temu i bardzo mi smakuje-jak sądzisz czy moge jesc na sniadanie max 2 kromki dziennie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.