keto-praliny-marcepanowe

Keto pralinki marcepanowe

Miło jest przegryźć coś słodkiego do kawy. Zwłaszcza, gdy odwiedzają nas goście. Aby nie podawać obsypanych cukrem sklepowych ciasteczek, na które część z nas może patrzeć z tęsknotą, warto mieć pod ręką coś absolutnie keto, na przykład keto pralinki marcepanowe. Robi się je dosłownie w pięć minut, więc nawet jeśli akurat wpadnie do nas ktoś, kto zapowiedział się piętnaście minut wcześniej, to będziemy przygotowani :).

Do przepisu na szybko potrzebne będą migdały już obrane ze skórki, jeśli natomiast Wam się nie śpieszy możecie wykorzystać migdały ze skórką, którą należy sparzyć i zdjąć samodzielnie.

Co do intensywności słodkiego smaku – wszystko zależy od Was. Jeśli o mnie chodzi, to w zupełności wystarczyły mi 4 płaskie łyżki słodzika.

 

Keto pralinki marcepanowe – składniki:

  • 200 g migdałów
  • 4-5 łyżek erytrytolu
  • 2-3 łyżki wody
  • kilka kropli aromatu migdałowego
  • 1 łyżka kakao

 

Keto pralinki marcepanowe – wykonanie:

  • Jeśli mamy migdały ze skórką to sparzamy je i obieramy.
  • Migdały przekładamy do blendera i mielimy bardzo drobno – na mąkę.
  • Dodajemy erytrytol – najlepiej, aby erytrytol był wcześniej potraktowany blenderem i przypominał cukier puder, wtedy ładniej się rozprowadzi i nie będzie chrzęścił między zębami :).
  • Jeszcze raz całość bledujemy.
  • Przekładamy powstałą mąkę do miseczki, dodajemy aromat oraz od 2 do 3 łyżek zimnej wody i zagniatamy ciasto.
  • Z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego. Część obtaczamy w kakao, a część możemy zostawić w białej wersji.
  • Możemy podawać od razu, albo schować do lodówki do stwardnienia.

Z podanych składników wyszło mi 18 sztuk (wszystko zależy od wielkości).


keto pralinki marcepanowe

Keto pralinki marcepanowe – BTW (całość):

Kcal: 1174 Białko: 42 g Tłuszcz: 105 g Węglowodany: 42 g Błonnik: 26 g Węglowodany netto: 16 g

 

7 thoughts on “Keto pralinki marcepanowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.