krakersy low carb

Krakersy low carb

Zastanawialiście się czasami co tu pochrupać będąc w kinie? Na szczęście ja już etap podjadania mam za sobą. Zwyczajnie nie chodzę głodna a jem tylko wtedy, kiedy naprawdę poczuję głód. Jednak wiem, że wśród low carbowców, czy nawet  keto-początkujących brakuje czasami czegoś, co stanowiłoby przekąskę. Pomyślałam, pokombinowałam i zrobiłam krakersy low carb.

Krakersy są smaczne (bo gdyby było inaczej to przepis by się tutaj nie znalazł ;)), mają fajny serowy posmak, jednak są bardzo, bardzo zapychające za sprawą mąki kokosowej, która mocno wysusza potrawy i ma dużo błonnika. No, cóż – taki jej urok.

A ponieważ zaopatrzyłam moją szafkę w nową mąkę kokosową, którą pochwaliłam się Wam na facebooku, to postanowiłam wykorzystać ją jak najszybciej. Moja mąka ma tylko 7 g węglowodanów w 100g i aż 45 g tłuszczu i oczywiście dużo błonnika.

 

Krakersy low carb – składniki:

  • 100 g mąki kokosowej
  • 100 g sera cheddar
  • 2 duże jajka
  • słodka wędzona/ostra papryka w proszku ewentualnie inne ulubione przyprawy
  • sól himalajska do smaku
  • woda opcjonalnie

Krakersy low carb – wykonanie:

  • Cheddar ścieramy na tarce o drobnych oczkach, przesypujemy do miski.
  • Dodajemy mąkę kokosową, przyprawy i dokładnie mieszamy.
  • Jajka roztrzepujemy, wlewamy do miski i równo rozprowadzamy. Następnie ugniatamy ciasto ręką.
  • Jeśli konsystencja będzie zbyt sypka można dolać wody. Ciasto nie powinno się kleić do rąk, ale też nie powinno się rozpadać.
  • Gotowe przekładamy na blat i po kawałku rozwałkowujemy na ok. 0,5 cm placek.
  • Małym kieliszkiem, moczonym w wodzie wycinamy kółka. Układamy na papierze do pieczenia.
  • Pieczemy do 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Z podanych składników przygotowałam 60 krakersów.


krakersy low carb - dieta ketogeniczna, dieta niskowęglowodanowa

Krakersy low carb (całość) – BTW:

Kcal: 1681 Białko: 46 g Tłuszcz: 93 g Węglowodany: 8 g

Zapisz

4 thoughts on “Krakersy low carb

  1. Ania napisał(a):

    Małgosia, to co najmniej dziwne, bo mąka kokosowa chłonie wszelkie płyny jak szalona i bardziej bym się obawiała, że to się w ogóle nie sklei niż papki… Tym bardziej, że na 100 g tak chłonnej mąki są tylko 2 jajka.

  2. Małgosia napisał(a):

    Nie mam pojęcia jak mają wyjść te krakersy. Po wymieszaniu składników dokładnie jak w przepisie, wychodzi z tego kompletnie rzadka, lejąca się masa. Dosypuję mąki kokosowej już 3 raz i wciąż jest to papka….

  3. Ewelina napisał(a):

    Wow! Nie przepadam za mąką kokosową i jej aromatem (więc używam głownie migdałowej/ mielonego lnu). Natomiast krakersy z mąką kokosową wyszły mocno serowe, lekko paprykowe i kokosa w nich praktycznie nie czuć. Miałam tylko spory problem z wałkowaniem, więc nie mam pojęcia jak udało Ci się tego dokonać 😀 Ja formowałam w dłoniach kuleczki i rozpłaszczałam na blaszce, całość oprószyłam jeszcze parmezanem. Genialny przepis, dzięki za niego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.