keto czekoladowy omlet ze śmietanką kokosową

Czekoladowy omlet ze śmietanką kokosową

Jak rozpieścić zmysł smaku od samego rana? Zaserwować sobie śniadanie mistrzów – czekoladowy omlet ze śmietanką kokosową. To dobra alternatywa dla tych klasycznych, słonych omletów, czy jajecznicy, które czasami mogą się już znudzić, jeśli jemy je codziennie w takiej samej formie. Czytaj dalej

bułki keto - dieta ketogeniczna

Bułki keto, niskowęglowodanowe

Bułki keto przerabiałam już kilka razy z różnym skutkiem. Tym razem postawiłam na takie, które da się uformować w dłoni i upiec w piekarniku, więc do mikrofali ten przepis się nie sprawdzi. Czytaj dalej

cloud bread - keto chleb

Cloud bread – keto chleb

Cloud bread – keto chleb to chyba najbardziej popularna odmiana „pieczywa” na diecie ketogenicznej i low carb. Jest niezwykle prosty, a przepis bazuje zaledwie na 2 głównych składnikach. Jeśli zastanawiacie się dlaczego jest tak popularny, to powinnam dodać, że jedna kromka tego keto chleba to mniej niż 0,5 g węglowodanów!  Czytaj dalej

keto gofry serowe - dieta ketogeniczna

Keto gofry serowe

Home sweet home, chociaż w kuchni dzisiaj na słono keto gofry serowe. Trochę eksperymentalnie, ale zachciało mi się czegoś nowego na śniadanie. Po 3-tygodniowej tułaczce i jedzenia wszelkiej maści kiełbasek na śniadanie to miła odmiana :).

Porządna gofrownica obowiązkowa, albo dobra mała patelnia, jeśli nie macie w domu tego ustrojstwa. Czytaj dalej

keto mielonka - dieta ketogeniczna

Keto mielonka – kiełbasa ze słoika

Bardzo lubię klasyczne domowe wyroby. W domu moich rodziców robi się pyszne kiełbasy, wędzone szynki, polędwice, kacze piersi i wiele innych pyszności, od niedawna pojawia się również kiełbasa ze słoika, czy raczej keto mielonka. To jedzenie Czytaj dalej

keto koktajl z chia i truskawkami

Keto koktajl z chia i truskawkami

Keto koktajl z chia i truskawkami na bazie mleka kokosowego to jedna z przyjemniejszych form śniadań, albo deserów – zależy jaki mam dzień ;). Bardzo pożywny, niezwykle „zapychający”, lekko słodki, gęsty keto deser prosto z lodówki. Wiem, że część z Was zajada się szałwią hiszpańską regularnie, ale Ci, którzy jeszcze nie mieli okazji spróbować powinni się w nią koniecznie zaopatrzyć i poznać jej właściwości. Czytaj dalej

keto bułka śniadaniowa

Keto bułka śniadaniowa

Przez kilka dni chodziły za mną bułki, oczywiście te keto. Chciałam aby były miękkie, ciepłe, lekko słodkie i pachnące. Postanowiłam pogodzić się z mąką kokosową i na jej bazie przygotować keto pieczywo. Powstała keto bułka śniadaniowa Czytaj dalej

keto sałatka z awokado - dieta ketogeniczna

Keto sałatka z awokado

O tym, że awokado na diecie ketogenicznej, podobnie jak olej kokosowy, to podstawa chyba nie muszę się rozpisywać. Awokado ma aż 15 g tłuszczu, zaledwie 9 g węglowodanów, z czego aż 7 to czysty błonnik.  Nic tylko jeść :). Niestety wiem, że nie każdy lubi jego smak, u mnie w domu padło nawet określenie: zjełczałe masło z ogórkiem… Szczerze mówiąc, ja sama do smaku awokado nigdy nie byłam w 100% przekonana, dlatego jeśli je jem to zawsze w parze z czymś wyrazistym. Stąd właśnie Czytaj dalej

keto bułki

Keto bułki

Keto bułki podejście „naste” ;). Już próbowałam przygotować bułki na bazie białego sera, czy siemienia i przyznam się, że teraz żałuję, że nie zrobiłam zdjęcia tym pokracznym tworom, które wyjęłam z piekarnika. Tym razem eksperyment się udał i jestem bardzo z niego zadowolona. Czytaj dalej

keto biszkopcik z malinami

Keto biszkopcik z malinami

Bardzo fajna propozycja na śniadanie – keto biszkopcik z malinami. Piecze się zaledwie 20-25 minut a przygotowanie zajmuje około 5. Ciasto jest odrobinę wilgotne, bardzo puszyste i lekkie. Czytaj dalej