tłuszczowe ciasteczka orzechowe - dieta ketogeniczna

Tłuszczowe ciasteczka orzechowe

Zmniejszają ryzyko chorób serca, dostarczają cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika, białka. A także witamin z grupy B (w 100 g  to prawie 85% dziennego zapotrzebowania na witaminę B3),  witaminę E oraz składników mineralnych. Wspomagają układ nerwowy, czyli najogólniej mówiąc łagodzą stres, ułatwiają zasypianie i pomagają się uspokoić. Chronią przed zawałem, chorobą wieńcową czy udarem mózgu.

I chociaż to rośliny strączkowe, pochodzące z bobowatych (dlatego też zawierają duże ilości białka), to my znamy je pod nazwą orzechów arachidowych.

Co możemy zrobić z orzeszkami? Prażone, niesolone możemy pokruszyć i dodawać do różnych potraw. Możemy zrobić z nich własne masło orzechowe – tu nie powinnam nikogo przekonywać, bo wiadomo jest, że lepsze naturalne, domowej roboty i jeszcze „po kosztach”, niż drogie, z dodatkami dziwnych tłuszczy, cukru czy konserwantów. Tym bardziej, że takie masło robi się w pięć minut. A w lodówce możemy je przechowywać naprawdę długo. Z orzeszków, a w zasadzie z masła orzechowego możemy zrobić też ciastka. I o tym właśnie będzie ten wpis.

 

Przepis na 22-24 małe ciastka :).

Tłuszczowe ciasteczka orzechowe – składniki:

  • 100 g orzeszków ziemnych zmielonych do postaci masła
  • 1 jajko (najlepiej średniej wielkości)
  • 2-3 łyżki erytrytolu lub innego słodzika 0 węgli

Tłuszczowe ciasteczka orzechowe – wykonanie:

  • Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni (bez termoobiegu), blachę wykładamy papierem do pieczenia.
  • Masło orzechowe wykładamy na miseczkę, wbijamy jajko i dokładnie mieszamy.
  • Słodzimy i mieszamy.
  • W zależności od tego, jak duże mieliście jajko i jakie masło orzechowe, masa będzie zwarta lub dosyć luźna, tak jak u mnie. Mając zwartą konsystencję możecie formować niewielkie kuleczki i przekładać je na blachę, a następnie delikatnie spłaszczać widelcem.
  • Jeśli konsystencja jest dosyć luźna (ale nie płynąca) wystarczy nakładać łyżeczką do herbaty na blachę (pomagamy sobie palcem).
  • Blachę wkładamy do piekarnika i pieczemy około 12-15 minut.

tłuszczowe ciasteczka orzechowe - dieta ketogeniczna tłuszczowe ciasteczka orzechowe - dieta ketogeniczna

Tłuszczowe ciasteczka orzechowe – BTW:

Kcal: 650 Białko: 34 g Tłuszcz: 52 g Węglowodany: 19,6 g Błonnik: 7,30 g Węglowodany netto: 12,3

5 thoughts on “Tłuszczowe ciasteczka orzechowe

  1. sylwia napisał(a):

    Zrobiłam tylko dlatego, że miałam trochę niezbyt dobrych orzeszków ziemnych i nie wiedziałam jak je zużyć. Dla zabicia smaku dodałam do masy trochę kakao. Robiłam byle jak, żadnego tam masła, tylko zmieliłam orzechy, zostało sporo grudek. Wszystko bez pieczenia zajęło mi 5 minut. Piekłam z nastawieniem, że najwyżej wyrzucę, strata jednego jajka. I co? Pełne zaskoczenie, wyszły pyszne 🙂
    W dodatku zostawiłam je na noc bez przykrycia. Dzisiaj myślałam że będą suche, a tu nic, może nawet jeszcze lepsze. Właśnie zjadłam ostatnie 🙂 Dzięki za przepis, w ogóle nie wygląda, że może być dobry. No ale nie wiem jak jest bez kakao.

  2. Ania napisał(a):

    Myślę, że z każdych da się zrobić masło. Ale na keto na orzechy należy uważać. Jemy je okazjonalnie, zwłaszcza te poddane obróbce termicznej :).

  3. Gabriela napisał(a):

    Zastanawia mnie czy możliwe jest zrobienie tych ciasteczek z orzechów włoskich?

  4. Agnieszka85 napisał(a):

    Zrobiłam dziś pierwszy raz 🙂 Wyszły dobre, ale nie da się ich porównać że smakiem masła orzechowego, które odkryłam dzięki temu przepisowi. Masła ze sklepu nigdy mi nie smakowały,a to robione samemu jest pyszne!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.